Clothes Pegs

Det korte link til denne aktivitet er: http://tsst.me/cf

IMG_20140514_230411

Dette er en god ordtilegnelsesøvelse, hvor eleverne arbejder med deres eget ordkort enten med brug af det skrevne ord eller med billeder/tegninger.
Øvelsen kan både blive instrueret af læreren eller den kan gennemføres af eleverne selv  i mindre grupper.

Materialer:

  • Kopi af et arbejdsark hvorpå felter og ord/billeder er udfyldt.
  • Eller, et blankt A4 som eleverne selv skal udfylde.
  • Tøjklemmer i det antal der er felter på arbejdsarket.

Fremgangsmåde:

  1. Uddel et arbejdsark/A4 til hver elev og tøjklemmer svarende til det antal felter der er/skal være på arbejdsarket.
  2. Hvis ikke felterne er udfyldte, bed eleverne enten skrive eller tegne gloser fra et bestemt tema, for eksempel “Food”. Alternativet er at eleverne selv tager/finder billeder og sætter på arbejdsarket.
  3. Stil simple spørgsmål, for eksempel: ” Where can you find a sofa?” (Emne: Rooms in a house), What colour is a carrot (Emne: Colours)
  4. Lad elverne sammenligne deres arbejdsark og derved tjekke deres svar.

Alternativ øvelse:

Alle elever har en kopi af det samme arbejdsark.
Fortæl en historie eller korte sætninger hvori gloserne fra arbejdsarket indgår.
Eleverne lytter til historien og sætter de tøjklemmer på arbejdsarket efterhånden som de bliver nævnt.
Når historien/sætningerne er sagt tjekker eleverne parvis deres svar.

 

Det korte link til denne aktivitet er: http://tsst.me/cf

Signe Schmidt Rye

Signe Schmidt Rye

Pædagogisk konsulent for engelsk og for den internationale dimension i grundskolen på Center for Undervisningsmidler (CFU), University College Lillebælt. Projektleder for bett.dk og bogforfatter.

You may also like...

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.